16 Mart 2009 Pazartesi

ÖĞRENCİ AFFI/ÜNİVERSİTE AFFI 15/11/2008

Paşam Ağustos 1999 doğumlu. 4 yıllık AÖF İŞLETME BÖLÜMÜ öğrenciliğimin bana kazandırdığı ÖĞRENCİ KİMLİK KARTIM’ın son bandrolü 2000-2001 Eğitim Öğretim Yılına ait. Bu demek oluyor ki, hamileliği ve doğum sonrası o yoğun dönemlerde ÖSS sınavına girip 4 yıllık İşletme (AÖ bile olsa birşeydir değil mi?) bölümünü kazanıp ilk yılı da tamamlayan bu akılsız hatun daha sonra saçma salak nedenlerden dolayı eğitimini devam ettirmemiştir. Sonradan kafasını çok defalar taşa vurmuşsa da faide etmemiştir. Ta kiiii
“Cumhurbaşkanlığı Basın Merkezi’nden yapılan açıklamaya göre, 5806 sayılı “Yükseköğretim Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” Cumhurbaşkanı Abdullah Gül tarafından, yayımlanmak üzere Başbakanlığa gönderildi. “
haberlerini duyana kadar. Önceleri “yapabilirmiyim” düşüncesinin dışına çıkamasam da, etrafımda kaçırdıkları gemileri yakalama telaşı ile nelere göğüs gerdiklerini görme şansına sahip olduğum onca insan var ki. “Ben neden yapamayayayım” dedim sonunda. Daha sonra;
Üniversitelerden çeşitli nedenlerle ilişiği kesilen öğrencilere “af” olanağı sağlayan 5806 sayılı “Yükseköğretim Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” Resmi Gazete’nin mükerrer sayısında yayımlanarak yürürlüğe girdi. Faydalanmak isteyenlerin önümüzdeki 2 ay içinde okullarına dilekçeyle başvurmaları gerekmektedir.
haberi ile sancılı bekleme süreci başladı. :S


Ve son haber;
Başvurular ne zaman ve nasıl yapılabilir? Öncelikle normal durumda olan öğrenciler ilişik kestikleri Yüksekokul, Fakülte yada Enstitülerin öğrenci işlerine başvuracaklar, ilk aşamada başvuru yaparken adınız, soyadınız, ilişik kesme yılınız, bölümünüz, okul numaranız ve ilişik kesme nedeninizin yazdığı bir dilekçeyle birlikte, Üniversiteniz öğrenci işlerinden alacağınız not durum (Transkript) belgesini 28 ARALIK tarihine kadar bölümünüz öğrenci işlerine şahsen vereceksiniz. Bazı üniversiteler başvuruları internet ortamında kabul edecek, yine okul öğrenci işlerinden başvuru şeklini öğrenebilirsiniz. Açık öğretim sistemiyle eğitim veren okullara başvurular 17 Kasım itibariyle başlayacak ve başvurular Açık öğretim bürolarına danışılarak internet ortamından yapılabilecek.
Şimdi nefesimi tutmuş 17 Kasım’ı bekliyorum. Bulunduğum semt’e en yakın AÖ Bürosunu aradım az önce, kendilerine henüz bilgilendirme yazısı gelmediğini 7-8 gün sonra tekrar aramam gerektiğini söylediler. Beklemek fena halde zor gelse de… Haftanın 6 günü iş, ev, 2 çocuk derken işim çok zor biliyorum, bu nedenle dualarınıza muhtacım…
Bu arada bu affın çıkmasında emeği yadırganamaz iki isim ve ekiplerindeki yüreği güzel insanlar var. EHP (Eğitim Hakkı Platformu)’ndan MİNE ÇİÇEK & KÜRŞAT ÇİMEN ve tüm ekibine EMEKLERİ İÇİN, YÜREKLERİNİ ORTAYA KOYDUKLARI İÇİN, SADECE KENDİLERİNİ DEĞİL TÜM KARDEŞLERİNİ DE DÜŞÜNDÜKLERİ İÇİN TEŞEKKÜRLER EDİYORUM. ALLAH RAZI OLSUN.

YAZININ YORUMLARI

Kuaybe
Allah yardımcın olsun.. Ama bence “isteyerek” işin yarısını halletmişsin sen.. Diğer yarısı da yavaş yavaş hallolur ve sen bir bakarsın başında kep, yanında yavruşlar, mezuniyetini kutluyorsun :)
İnşaallah..

aysegelin
oo maşalah ablacım Dualarım seninle. Sen istedikten sonra bunuda başarırsın

kalderavolkan
Dualarınızı esirgemeyin olur mu kızlar?

aöfcafe
gerçektende MİNE ÇİÇEK & KÜRŞAT ÇİMEN olmasaydı bu af olmazdı. artık bizlerde gerekeni yapıp bu affa bir daha muhtaç olmamalıyız. yoksa bize neler çektirdiğini hep birlikte yaşadık. bundan sonra herşey hepimiz için hayırlı olsun…

emir
evet bencede artık ders çalışmaya başlıyalım ve bir daha bu sıkıntıları yaşamayalım.

Hiç yorum yok: