4 Mart 2009 Çarşamba

KAR TEMİZLİKTİR 5/1/08

Çocukluğumdan beri her kar yağdığında o etrafımızı saran beyazlıkla birlikte kendimin de temizlendiğini düşünmüşümdür. Büyüklerimiz gribal hastalıklar arttığı zaman k" kar yağmadı ya onda, ah bir yağsa temizlenir şu ortalık" derlerdi ne çocuk aklım işte bir bağlantı kuramazdım. Eh ibre 30'a dayandıkça daha iyi anlıyor insan. Bu tip söylemler "tecrübeyle sabit" gerçeğine dayandırılıyor.
Önce oğluşum, sonra minik kızım, ben ve eşim. Evimizin içi revire döndüğünde, bütün vücudum taze dayak yemiş gibi kırıldığı için yataktan çıkamadığım saatlerin birinde ellerimi semaya kaldırıp "Allahım ne olur kar yağsın eminim düşen her damla ile hem hava temizlenecek hem de benim şu virüs istilasına uğramış bedenim." diye dua ederken buldum kendimi. Hadi havanın temizleneceği aşikar da bana ne oluyor ki? Bulutlardan düşen o şekilsiz güzellikler benim bedenimde temizlik çalışması başlatacak değil ya. Ama olsun ben inanmışım ya "kar havayı temizler" gerçeğine. Belki bedenimi de temizler düşüncesi ile beklerken o beyaz şirincikler dökülü verdi gökyüzünden, önce tek tek sonra yarışırcasına.Hem hava temizlendi, (Babannem der ki; mikrobu kırıldı) hem evimizdeki grip salgını, hemde hurdaya çıkmaktan kıl payı kurtulan bedenim...
Her yazımızın sonunda boşuna demiyoruz;
SAĞLIKLA KALIN...

Hiç yorum yok: