4 Mart 2009 Çarşamba

AMİPLİ DİZANTERİ :( 11/04/07

Pazar gecesi başlayan kusma sonrasında gelen ishal, pazartesi gecesi 39'u bulan ateş ve sonuç : AMİPLİ DİZANTERİ :(

Tek cümlede de özetlemeye çalıştığım gibi kızıma dün gece gittiğimiz acil DR'u (Kendisi gerçekten çok ilgili ve daha önce hiçbir acil servisinde görmediğim kadar güleryüzlüydü sağolsun) kızıma yapılan kan ve idrar tahlillerinden sonra bu teşhisi koydu ve ben yıkıldım. Hastalık hakkında fazla bilgim olmamakla birlikte adı bile ürkütücü geldi. Ben basit bir salgın vak'ası, grip türevi birşey bekliyordum.

Tabii ki ilk iş araştırdım. Yazının devamında da sizlerle yaplaştığım gibi yiyecek ve içecekden bulaşan bu hastalık kızıma da su yolu ile geçmiştir diye düşünüyorum. Her ne kadar bakıcımız da ben de dedemizin Yakacık'dan getirdiği suyu kaynatıp soğutmadan kızıma vermesek de arada nasıl oldu da içti? abisi mi verdi ? diye düşünüp duruyorum. Havuç ve salatalık dışında çiğ sebze de tüketecek yaşta değil. Anlayacağınız dün geceden beri bu tür sorular ve "hastalığın ilerlemesi kalın bağırsakta kanama ve delinme yapabilir" cümlesi beynimde dönüp duruyor. 2 kg. kaybımız var ama Dr. allahtan sıvı kaybına dikkat etmişsiniz bu çok iyi dedi. (İshal durumlarında vücudun sıvı kaybını fazla olduğu için her zamankinden fazla su vermek gerek) Devam eden ishali için toz, 8 saatte bir kullanım için bağırsak antiseptiği verdi ve eğer kusma olursa 1/4 vurdurmamız için de iğne. Ama şükürler olsun dün gece de bu sabahta kusma yaşamadık. Ateş düşürücü de almıştık ama ateşimiz de olmadı. Bir de ishalini durdurabilsek Allah'ım.

Çocukların hastalıkları ne zor önce oğlum şimdi de kızım.

Sağlıkla kalın...

Hiç yorum yok: