20 Mart 2009 Cuma

SİZE YEMEK PİŞİREYİM Mİ? / 20 Dec 2008

Küçük kuzu son 1 haftadır evin içinde “Anne otur sana yemek pişireyim”, yenge koş koş yemeğim pişti”, abii yemek pişirdim ama sen yeme, çünkü ben sana küsüm” cümlelerini tekrar ederek ve elinde bilimum mutfak eşyalarıyla dolaşıyor :)


Benim Annem de Babam da SAMSUNludur. Memlekette babanne, dede, amca ve yenge tarafından kullanılan tek hane evimiz var. Her sene gidemesek de 2-3 senede bir o temiz havayı solumak, dağ bayır dolaşıp, şırıl şırıl akan derenin kenarında uzanmak, dalından meyve yemenin mutluluğunu yaşamak için yaz aylarında gideriz. Kış dönemi gelince de köyde işi kalmadığı (ki eski zamanlardaki gibi iş nerede, her şey makine) için amcam ve yengem bizi ziyarete gelirler.
Perşembe günü ben işteyken gelmişler. Kaldera yengeme bayılır, yemgem de kaldiye :) Zavallı kadın tüm gün kaldinin “senin için pişirdim” dediği haşlanmış mısır tanelerini, cevizleri, salatalık dilimlerini yemekten normal öğünlerde yemek yiyemez oldu :)

Önce yemeğini pişirene kadar yanında oturması için ısrar ediyor, daha sonra önüne önlük bağlayıp kendi yediriyor, ağzını siliyor ve son olarak da çay demleyip servis ediyor :) Ama bu işlemleri yaparken ne cümleler kuruyor, o hayalgücü makinesi nasıl çalışıyor bilemezsiniz, inanılmaz. Birde sesinde tonlama yapıyor ki gerçekten şaşmamak elde değil.
Artık akşam ne yemek yapacağım sorusu için yeni başvuru mekanımız www.birtabak.com
Öyle maharetli hanımlar var ki şaşıp kalmamak elde değil. Aslında beylerin de hakkını yememek lazım. Bu kadar maharetli delikanlıyı bir araya toplamak da ayrı beceri :)
Genç nesil babalarımıza, abilerimize nazaran daha ilgili, daha maharetli bence. Örnekleri çok birtabak’da.
Amcam ve yengemin geldiği akşam birtabak’da bulunan MAKLUBE tarifini denemek istedim. Hep pratik hem de çok hoş bir yemek oldu.
Deneyecek arkadaşlara şimdiden afiyet olsun :)
YAZININ YORUMLARI
¨˜SananaAkİ BaNAneSaN(•̪●) ¨˜®
offf o nasıl bir görüntü yahu daha yeni yemek yediğim halde bakakaldım :/// eziyet ama buu.buarada kalderanın kirpikleri harika ya :) özel bişi mi kullanıyor hanımefendiciğimiz acaba kendileri
icimden geldiği gibi
güzel gözüküyor..denesem mi?

NnEvV
ayyy yazıık yengeye ama nasılda hırs yapmış baksana resimlerde büyük bi titizlikle yapıyo yemeklerini , maklubede harika görünüyo ablacıım ve bilir msin ben bayılırım maklubeyee canımı çektirdin gece gece gıcık

kalderavolkan
@sanii; Bakma güzelim kalk sen de yap Ya da ablana bi “ben geliyorum” yaz o sana yapsın @İçimden geldiği gibi; Durduğun kabahat
@ Minişimmm ; Yazık valla Sormaa inadını biliyorsun işte kadını tüm gün oturduğu yerden kaldırmadı Sen gitmeden yapıp sana yedirmeyen ablan na & bele (yani yamuk yumuk) olsun ozaman

biolog77
maşallah prensese.Kızların ruhunda var böyle hamaratlık.inşallah benimde böyle güzel bir kızım olurda bana yemek yapar:))

moonsun11
Ben oncelikle minik prensesi yemek istiyoruuum :) Sonra da o tabaktaki yemegi :) ellerine saglik canim benim :)
Dualarim seninle untuma, sen hep gul yeter, gerisini hic dusunme :) Cunki yasayacak tek bir hayatin var :) Elindekilere simsiki sahip cik :) Iyi ki varsin )

kelebekgibi
Hic yemedim maklube, :D burada görüncede bayagi iyi birseymis diye düsündüm Kaldera cok gayretli maasallah dudaklarinida nasil tatli uzatmis öyle :) Sevgiler :)

mavianne
ellerine sağlık kaldera’nınaaaa benim de annem samsunlu :))öptüm seni

kalderavolkan
@biolog; ayy inşallah oğluşun azıcık daha büyüsün de sana benzeyen güzel bir kızın olsun inşallah.
@moonsun;Sen hele bi TR sınırlarına tekrar ayak bas, kuzuyu da yediririm sana yemeği de inşallah :)Canım dualarını eksik etme olur mu, sen de iyiki varsın.
@kelebekgibi; ah canım yaa uzaklarda olmasan ben ellerimle yediririm sana ama…@Mavianne;Teşekkür ederiz teyzesi, biliyorum hatta yakın zamanda sana da memleket kokusu getiren akrabaların oldu değil mi? :)

E. Ali
Maşallah kızınız büyüyünce gıda mühendisi olacak galiba. birtabak.com yemek sitesine baktım çok iyi bir fikir. Kim düşünmüşse tebrik ederim.

kalderavolkan
İnşallah abisi, Allah duysun.http://www.sinanata.com senin de ilgi çekecektir eminim.Hem birtabak’ın maharetli beyleri arasında da yerini alabilirsin :) Sende maharet vardır diye düşünüyorum :)

Iztanbul
Minik cimcime çoook tatli ma$allahhh aman nazar degmesin :)

Erdal ERDOGDU
abla yazı ve içeriğiyle ilgilenmeden direk soruyu üstüme alınıp, evet pişir, pişirmeyen 120 kilo olsun, tamam mı.. yurttayım yurttayım yurttayım bilmem anlatabildim mi :(
Ayse
ben gene yedim bitirdim kizini, maaallah barekallah…
Makbule ha, hic duymamistim inan, deneyim insallah…Vee birtabak deme bana yaa, inan icim gidiyo ama vakit sIkintisindan katilmaya cesaret edemiyorum malesef…

2 yorum:

Papatya Prenses dedi ki...

sorması ayıp olmasında neden tek tek ekliyorsun da dışa aktar/içe aktardan bi anda yüklemiyorsun eski bloğunu :S

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

Wordpress'den dışa aktarma ile alınan bilgiler blogger'da içe aktarma yöntemi ile çalışmıyor :(((
Blogcu'da zaten öyle bir özellik yok :( Ondan sebep:/