5 Mart 2009 Perşembe

ŞEKER BAYRAMI MI? 6/9/08

Yahu çok rica edeceğim biri bana ŞEKER BAYRAMI ne demek anlatabilir mi?
Ben şu 2-3 sene öncesine kadar böyle bir bayramdan haberdar değildim. Bendemi bir problem var. Gazetelerin tatil eklerine bakıyorum "Şeker Bayramı Turları" TV programlarında sunucu kılıklı şahısların ağzında "yaklaşmakta olan Şeker Bayramı hazırlıkları.............", arkadaşına bayram izninde nerede olacağını sormak için dağarcığındaki 3-5 kelimeyi düzgün sıralamaya çalışan çok bilgin arkadaşım " eee şekerim Şeker Bayramı tatilinde hangi plajdasınız, karşılaşırmıyız?" Bayram tatilini bu şekilde değerlendirmek de ayrı bir yazı konusudur ama şu an değil...
Nasıl yani? Şeker Bayramı mı? O da ne? Niçin var? Bu bayramı neden yapıyoruz? Ne yaptık da bu Bayram'ı, kutlamayı hak ettik? Neyin karşılığında bu bayram? Bize kim tarafından verilmiş? Kimler Kutlar şeker bayramını? Şekerin de bayramı mı olurmuş? Şeker üreticileri özel kutlamalar mı yapacakmış? O 3 gün sadece şeker mi tüketeceğiz? Yoksa şeker perhizimi yapacağız? diye ardı sıra sorular sorup arkasına bakmadan kaçar hale getirmek istiyorum bu cümleleri kuranları ama nafile. Biliyorum ki aldığım cevaplar ne beni tatmin edecek ne de onlara anlatmak istediğimi anlatabilecek.
Küçük bir örnek; 23 Nisan sabahları yayın yapan hemen tüm basın yayın organları üstüne basa basa " her yıl 23 Nisan günü kutladığımız bu Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramı Atatürk'ün Türk çocuklarına armağanıdır" cümlesi kullanılır. Ve ben bu cümleyi her duyduğumda büyük atayı rahmetle anar şu an bulunduğu yerde huzur duyması için dua okurum. Bu bayram kazanılan savaşın kutlamasıdır. Hak edilmiştir, hakkımızdır ve çocuklarımıza hediyedir. Peki ya Şeker bayramı dediğiniz nedir?Benim Bildiğim Ramazan ayının içersinde hem ruhumuzu hem de bedenimizi dinlendirmek, yoksul kardeşlerimizin durumlarını daha iyi anlayıp daha duyarlı ve paylaşımcı olmayı öğrenebilmek ve Allah Rızası, kulluk görevi olarak 30 gün boyunca tuttuğumuz orucun mükafatı olarak sevdiklerimizle, ailemizle birlikte olabilmek, yaşlılarımızı, akrabalarımızı, büyüklerimiz ziyaret edebilmek, temizlenen ruhumuzu ödüllendirmek, ağzımızın tadının gelecek yıl Ramazan ayına kadar bozulmamasına vesile şeklinde tatlı ürünleri (şekerler, çikolatalar, lokumlar, baklavalar) bolca tükettiğimiz 3 günlük bir kutlamadır ve adıda Şeker bayramı değil RAMAZAN BAYRAMI'dır. Ben mi yanlış biliyorum?

Bunlar da örnekler; İlkhaber.com'dan aynı gün çıkan iki ayrı haberin ilk cümleleri,

7 Ekim 2007"Şeker Bayramı’nın yaklaşmasıyla birlikte işportacılar ve çeşitli küçük mağazalarda düşük fiyatlara satışa sunulan giyim eşyaları, dar gelirli vatandaşların ilgisini çekiyor."

"Ramazan Bayramı öncesinde şehir dışına çıkacak olanlar, ulaşım araçlarında yer bulmakta zorlanıyor.

"Günümüzün trendi (!) sanal kutlamalardan ,



YAZININ YORUMLARI

Yazan: isimsiz Tarih: 29/9/2008 Konu: şeker bayramı bence çok yanlış düşünüyorsunuz buna çocuklar şeker bayamı diyorlar ama şeker bayramı demek bence yanlış ve mantıksız herkez bunu çocuğuna ramazan bayramı diye tanıtsa sorun kalmayacak sonuçta oruçları tutuyoruz ramazanda ve oruçlar bitince bi bayram yapıyoruz o ay şeker ayı değilki şeker olsun ramazan ay ki ramazan bayramı yani mantıklı olun lütfen!!! anneler babalar sizlerde... -
--------------------
Sanırım yazımı tam okuyamamışsınız. Aynı şeyi savunuyoruz :))Düzenleyen KALDERAVOLKAN gün: 3/10/2008 saat: 15:27

Yazan: kemal Tarih: 29/9/2008 Konu: Şeker Bayramı Keşke biraz araştırma zahmetine girseydin Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde bu bayrama yüzyıllardır Şeker Bayramı denildiğini öğrenebilirdin. Ve böyle gereksiz yere olayı başka bir yere çekmezdin. Ama öğrenmenin yaşı yokdur. Eğer 20 li yaşlardaysan ve hic bir araştırma yapmadıysan neden şeker bayramı denildiğini bilmemen de normaldir. Çünkü Türkiye Cumhuriyeti'nde yaşayanlar bu bayramın isminin taaaa Turgut ÖZAL'a kadar Şeker Bayramı olduğunu bilirler. Gerçi ismi ne olursa olsun bayram bayramdır ve insanların birlik ve beraberliğine katkısı vardır ve önemli olan insan gibi kutlayabilmektir. Bu güzel günler insanları siz ya da biz, oruç tutmuş ya da tutmamış diye ayıran zihniyetin elinde oyuncak olmamalıdır. Şahsen ben bu yaşıma kadar şeker bayramıydı bi zararını görmedim son 15 yıldır Ramazan bayramı denildi yine bir şikayetim olmadı...Önce insan olmalı sonra da ağız tadıyla bu güzel günler kutlanmalı önemli olan budur. Şeker ya da Ramazan ismi ne olursa olsun Bayramınızı kutlar esenlikler dilerim...
-------------------------
Bu konuyu bile google dan araştıracaksak vay geldi halimize. Tutarsızlığınız şurada ki önce "yüzyıllardır şeker bayramı deniliyor" diyorsunuz sonra da "Turgut Özaldan beri" diyorsunuz. Bu bayrama son 15 yıldır Ramazan bayramı denilmemektedir ki bu da ayrı bir gaflettir. Bu bayram neden vardır? Neden yapılır? Neden sadece Müslüman alemi tarafından kutlanır? Neyin karşılığı/ödülü olarak bayram yapılmaktadır, en temelinde de bayram nedir? Bence siz önce bunları bir araştırın ki bilgide eşit olduğumuz bir aşamada tartışalım değerli kardeşim...Düzenleyen KALDERAVOLKAN gün: 3/10/2008 saat: 15:29

Yazan: NnEvV Tarih: 23/9/2008 Konu: http://nnevv.blogspot.com çok haklısın ablacıım ! ki 23 nisan bayramıyla verdiğin örnek cuuk diye oturmuş , bişi derdim ama susuyorum ... benimde en illet olduğum şeylerden biridir Ramazan bayramına şeker bayramı denmesi !!

Yazan: womentuana Tarih: 10/9/2008 Konu: Selam canım... Doğrusunu söylemek gerekirse, benim de kafamı kurcalar hep bu soru... Neden "Şeker Bayramı" diye... ama bir türlü araştırıp öğrenmek için fırsat yaratamamıştım kendime. Bu vesile ile ben de az önce bir araştırma yaptım. Sonuç şöyle: ""Ramazan bayramında şekerler, şerbetler ve tatlılar çok yapıldığından, yenildiğinden,(Örneğin: Akide Şekeri Ramazan Bayramı’na özel bir şekerdir.) yıllarca bayram şekeri ağızdan ağza dolanmış, kulaktan kulağa çoğalmış, günümüze gelene kadar Şeker Bayramı olmuş. Eskiden bayramın ağız tadıyla geçmesi için 1. günü bayram namazından hemen sonra bayram orucu açma adı altında ağıza şeker veya tatlı atlırmış. Ayrıca bu gelenek; 10. Yüzyılda yaşamış Harzemli bilgin Biruni’nin verdiği bilgiye göre, şeker kamışındaki tatlı özsuyu bir nevruz günü bulunmuş ve bundan şeker çıkarılması yayılmaya başlamış. Eskiden yalnızca Nevruz‘da (günümüzde de Bahar Bayramı olarak kutlanmaktadır) tatlı ikram edilirmiş. Daha sonra aynı gelenek bayramlarda da devam etmiş."" Benim arştırıp bulduklarım bunlar. Ama Bayramın adı şu ya da bu olmuş tartışmak yerine, en güzel şekilde yaşatmaya çalışılmalı bence. Diğer bir konuya gelecek olursak; teyzesi kurban olsun... İstediği yelek olsun. Elbette yaparım yeğenime. Seve seve.... Seni ve yavrucuklarını kocaman öpüyorum canım. Hoş ve sağlıcakla kalın. Allah'a emanet olun. Sevgiler...
-----------------------
Canım, zaman ayırıp araştırdığın ve bizimle de paylaştığın için teşekkürler. Ayrıca yapacağın yelek için de TEKRAR TEKRAR tEŞEKKÜRLER... Düzenleyen KALDERAVOLKAN gün: 11/9/2008 saat: 09:12

Yazan: SananAaki.BaNaneSaN Tarih: 10/9/2008 Konu: :))) bu ismi ilk kimin beyinlere kazıdığını bilmiyorum ama şeker üreticilerinin şikayetçi olduğunu hiç sanmıyorum :D aşırı din karşıtı kitlelerin ramazan gibi tamamen dinimizin getirdiği bir güzelliğin sonunda yapılan bayram tatilinden faydalanmak istedikleri ancak bu durumu gururlarına yediremedikleri için olayı islamiyetten soyutlaştırmak adına yeğ tuttukları bir isim olduğunu düşünüyorum makul gibi bizimde bu durumu yemeyip kültürümüze ismiyle ve içeriğiyle birlikte sahip çıkmamız gerekiyor.güzel bir konuya değinmişsin ablam ağzına sağlık. Düzenleyen KALDERAVOLKAN gün: 11/9/2008 saat: 09:13

Yazan: mavianne Tarih: 10/9/2008 Konu: acillll yerdımmm yorumun nasıl silineceğini bulamadım ne yapmalı hep mi sileyim yorumunu yoksa??? blogspota hala alışamadım :(
---------------------
Düzeltme yapılabiliyorsa rakamların üzerini x yapabilirsin yada hep sil ben yeniden yazarım...Düzenleyen KALDERAVOLKAN gün: 11/9/2008 saat: 09:24

Yazan: mavianne Tarih: 10/9/2008 Konu: aynen katılıyorum çok gıcık birşey haklısın Ramazanı ifa etmeyenlerin uydurduğu bir isim bence şeker bayramı diyerek yırtmak oruç moruç tutmamış ramazan bayramı gücüne gidiyor sanırım teşekkürler yorumuna handelerin ortaya çıkması süper sahii yeni bir blog bekliyoruz onlardan hayırlı ramazanlar sevgiler

Yazan: E. Ali Tarih: 8/9/2008 Konu: Ramazan Bayramı Şeker Bayramı ifadesi yeni değil. Ben bildim bileli vardır. Önemli olan bayramların işlevini yitirmemesi. Şimdi, adı Ramazan bayramı olsa bile sonradan görme yavurdan dönme misali hareket eden birtakım insanlarımız akrabalık ilişkilerini tamamen terk ederek para harcayıp gösteriş yapmak için tatil yerlerine gidiyorlar. Daha zenginler dış ülkelere gidiyor. Gerçek huzur akrabalarla ve yoksullarla paylaşımlarda bulunmaktır. Bireysellikte hayrı yok. Yalnız kalmayı tercih eden şeytandır. Bu tiplerin amacı sırf gösteriş yapmak. Başka bir şey değil. Geçen bayramda filan yere gittik diyemeseler rezil olacaklarına inanıyorlar. Görgüsüzler. Sonradan görme zavallılar. Paraları var ama insanlıklarını yitirmişler.

Yazan: isimsiz Tarih: 8/9/2008 Konu: www.birkafadanherses.com hay yazını öpeyim :) insanlar islamı öcü gibi görmeye devam ettikçe, bu soytarılıklar da bire bin artarak devam edecek gibi gözüküyor.

Yazan: kizimin ceyizi Tarih: 7/9/2008 Konu: merhaba Sevgili Arkadasim sitemi ziyaretiniz ve kizim icin guzel temennileriniz beni cok mutlu etti, cok tesekkur ederim. Bu guzel site icin ayrica kutlar, degindiginiz bu icten can alici konularin devamini dilerim. Ramazan bayrami (veya Seker Bayrami, benim icin adinin soylenisinden ziyade bayramin ne anlama geldigi ve nasil kutlanmasi gerektigi onemli) hakkindaki dusuncelerinize katiliyorum. Biz insanlarin bencilligi ne kadar uc noktalara kayiyor ki bayramlarida maalesef bireysellestirmeye coktan basladik dimi? Sevgiyle kalin.

Yazan: papatya Tarih: 7/9/2008 Konu: :) Ben hep derim kurban bayramına neden "et bayramı" demiyoruz. Değil mi ya,ramazan bayramı şekerse,kurbanında et bayramı olması lazım. hangi zihniyet ürettiyse bu kavram karşamasını tiksiniyorum herduyduğumda. www.papatyaprenses.blogspot.com

Yazan: fulyailkim Tarih: 6/9/2008 Konu: slm sana katılıyorum ablacım ben geçen sene Ramazan bayramımı Bodrumda otelde geçirdim hava çok gzüeldi denize girildi ama ben ablamın zoruyla gittim en ufak bi tatilde deniz havuza kaçmak sitio hak te veriyorum tüm yıl çalışıyo ama ben denizle havuzla aram pek olmadığı için Bayramımı İstanbulda geçirmek sitiyorum bu yıl ablamdan sözünü aldım istanbula gidecez die :) gün sayıyorum allah izin verirse bayramd aorda olacğım tüm sülalem orada bayramlar yalnız çekilmiyor :( biz burda yalnızız
--------------------------
Aile içinde akrabalar içinde olmak en güzeli. Manevi olarak en hazverenidr bence. Geltabii bakarsın biz de görüşürüz hamarat bacım benim :))Düzenleyen KALDERAVOLKAN gün: 7/9/2008 saat: 12:47

Yazan: KelebekGibi Tarih: 6/9/2008 Konu: -_- Evet seker bayrami lafi basitlestiriyor bencede bu bayrami. Bayram degilde sanki tatilmis gibi olmasida ayri tuhaf. Bu bayrami geleneklerine uygun yasamali ve cocuklarimiza ögretmeliyiz, tatillere giderek degil! Sabah uyanilip hic giyilmemis o güne mahsus kiyafetler giymek, ilk harcliklari almak büyüklerden, sonra akraba ziyaretleri, es dost ziyaretleri...vs. Eskiden daha neler varmis neler...Günden güne bayram degisiyor sanki kutlamasi bile... Iyi bir konuya deginmissiniz.
-------------------------
Ahhh o bayram sabahları... Arkama bakarak yaşamayı sevelerden değilimdir asla ama geldiğimiz zaman okadar yoz okadar yüzeysel ki insan geçmiş zamanlarını özlemle anmadan da yapamıyor. Son hafta onu da yazmak niyetindeyim. Bu blogu tutmaktaki amacım çocuklarıma aklımda tutamadıklarımı tutmak ise en aktarabileceğim güzel şeylerden biridir bayramlarımız...Düzenleyen KALDERAVOLKAN gün: 7/9/2008 saat: 12:50

Yazan: aysegelin Tarih: 6/9/2008 Konu: :) Biliyırmusun aynı şeyi bende düşünürüm hep ve insan ister istemez sinirleniyor. Kim uydurmuş şeker bayramını. Bayramda şeker dagıtılıyor, o yüzden mi adı şeker bayramı olmuş? Kurbanda da adgıtılıyor, o zaman oda şeker bayramı olsun? Yazık ya.

Yazan: natcilar Tarih: 6/9/2008 Konu: slm Canım sana katılıyorum bu bayram şeker değil ramazan bayramı:)))tatlı yiyelim tatlı konuşalım diye bir laf vardır ya bu sözü bayrama birileri uygulamış adını şeker bayramı diye adlandırmış herhalde:))güzel yorumların için çok teşekkürler kolyeyi alabilirsin:))

Hiç yorum yok: