24 Mart 2009 Salı

ÖMÜR NE KADARDIR ? 26/02/2009

Bu yazı bu sabah çok sevdiğim bir arkadaşımdan e-posta yoluyla bana ulaştı. Keyifle birkaç kez okudum ve sizlerle de paylaşmak istedim. Araştırdım, bir çok sayfada yer almış ama belki benim gibi henüz okumamışlar vardır diye birkez de ben yayınlıyorum.

NOT: Fotoğraf http://sevinakis.com/ aittir…

Bir dede ile torununun konuşmalarına kulak veriyoruz: Torunu, pamuk gibi bembeyaz sakallı, nur yüzlü dedesine merakla soruyor:
- Dedeciğim! Bir insanın ömrü ne kadar olur?” Dede tatlı bir gülücükle:
- Ezanla namaz arası kadar yavrucuğum, deyince torun:
- Nasıl yani, ömür bu kadar kısa mı? der. Dede:
- Evet yavrum. Ömür, namazsız ezanla, ezansız namaz arası kadardır.diye cevap verir. Torun yeniden sorar:
- Namazsız ezan ve ezansız namaz sözlerinden ne kastettiğini anlamadım dedeciğim. Bu ne demek açıklar mısın?Dede şefkatle ellerinden tuttuğu torununa:
- Bak yavrum, geçenlerde komşumuzun çocuğu doğdu. O çocuğun kulağına ezan okundu değil mi? işte o ezanın namazı kılındı mı? Kılınmadı. O ezan “Namazsız ezan”dı. İnsan öldüğü zaman kılınan cenaze namazının da ezanı yoktur. O da “Ezansız namaz”dır. Aslında o namazın ezanı insan doğunca okunmuştu kulağına.

”Bak ey insan! Doğdun, ama öleceksin, ömür çabuk biter, hayatını iyideğerlendir. Boşa vakit harcama!” ikazını yapıyordu o ezan. İşte yavrumömür, EZANLA NAMAZ ARASI KADARDIR. Sakın boşa geçirme. ömrünü dolu dolu yaşa, bir nefes bile boşluk bırakma!
YAZININ YORUMLARI
moonsun11
Ne kadar da dogru… cok guzel bir yazi bu Canim benim daha postan gelmedi, bu gun bakamadim daha… birazdan inip bakarim :) 10-15 gun suruyor normalde :) Yorumu gorunce zaten heyecanlandim :) Coook tesekkur ederim simdiden :)
*************
Ne 15 günü canım yaaa 4/2/09 da göndedim Yurtdışı ayağını takip için dün PTT’ye mail yazdım cevap bekliyorum inşallah gerek kalmadan ulaşır. Çok mühim şeyler değil aslında yeniden temin edebilirim. Neyse… Rica ederim ne demek..

GeCe
hiç bilmiyordum güzel bir tasvir olmuş sağol paylaşımın için
**********
Ben de geç haberdar olanlardanım

aysegelin
Çok güzeldi ablacım. Bende çok begenerek okudum. Ben bazen çok boşa bakit harcadıgımı biliyorum. Biran önce aklımı başıma toplamak nasip etsin rabbim!
*********
Hepimize canım inşallah…

eviminnuru
canımsın tüğlerim diken diken oldu aslında nekadar boşa geçirdiğimiz zaman var::(
*********
Ahhh ah :/

YASEMİN
Merhaba,,resim ararken rasladım sitenize.. Allah sağlıkla büyütmek nasip etsin yavrularınızı.. Benimde 14,5 aylık bir kızım var. Bende onunla ilgili birşeyler yazayım istedim,,ama resim eklemek konusunda hala tereddütlerim var ne yazık ki.. :S Çünkü kopyalanıp alınabiliyor ya… Bunun engellenmesi mümkün olabiliyor mu acaba? Siz bende tecrübelisiniz ya ondan soruyorum.. Amma uzun bir yorum oldu yafu.. Sustum..
*****************
Merhaba ziyaretinize memnun oldum. Geç onayladığım için de özür dilerim. Çocuklarımın fotoğrafını kimsenin çalmak isteyeceğini düşünmedim açıkcası, neden istesin ki? Ama kendi fotoğrafımı eklemek konusunda çooook düşündüm. Fazlasıyla cesaretli bir çok arkadaşımı görüp, bu işin artık başıboş kalmadığını, kanuni yaptırımlarla kendimizi koruyabileceğimizi de öğrenince 1 defa ekledim. daha sonrakilerde yüzümü saklamaya başladım Birazcık gizem’in kimseye zararı olmaz değil mi? ;)

YASEMİN
Biraz baktım netten,,yapmak mümkünmüş fakat o zamanda printscreen ile kopyalanabiliyor.. :S Neyse yaa kendi adıma eklemeyeceğim sanırım.. Biraz paranoyakça ama ne yapayım..
Bu arada bayağı erken anne olmuşsunuz? Bazen bende pişmanlık duymuyor değilim bu konuda.. Çünkü anneyle çocuklar arasındaki nesil farkı çok olmamalı gibi.. Ama yapılabiliecek birşey yok çünkü geç evlendim.. hahha..:):)
Çenem düştü yine.. Sağlıcakla kalın..
******************
Yorumlarınızdan sıcaklığınız hissediliyor Yazmak konusunda kendinizi sınırlamayın bence, benim yorumlarımda harf sınırlaması yoktur :)Evet sağ tuş kilidi koyabilirsiniz ama teknolojik böcekler için dur durak yoktur, yeter ki içinde kötülük barındırmasınlar :/ Kararınıza saygı duyuyorum, siz de benim gibi belki zamanla yenersiniz

Yabanikuzu
ne güzel bir hikayeymiş bu ne kadar dogru. Çok güzeldi ablacı müsadenle kaydetmek istiyorum bu yazıyı pcme. Bir son olarak ne kadar cok boşa zaman harcıyoruz genellikle değilmi. Hiçbirşey geç olmadan bir şeylerin farkına varmak lazım artık
**************
Canım, seni buralarda görmek ne güzel :)Müsade ne demek, ben da bana gelen bir mailden yazmıştım bunu ve birçok sayfada da mevcutmuş zaten.Hem de nasıl canım, hem de nasıl…

gonuldenele
Güzel bir paylaşım.Zannederim önemli olan ezanla namaz arasındaki zamanı Doğru kullanabilmek:))Sevgiler………

muko
merhaba,ne kadarda güzel ve bir o kadar da doğru bir yazı…boşa geçirdiğimiz o kadar çok zamanımız var ki maalesef Rabbim layıkıyla yaşamayı nasip etsin.

yasemin
Merhaba,,bende geç döndüğüm için özür dilerim..Dedim ya biraz paranoyaklık var serde.. Aslında paylaşmak güzel herşeyi fakat herkese açık olması beni biraz ürkütüyor sanırım..:-/ Anlıyorsunuzdur beni umarım.. Amma uzattım konuyu.. :S Ama kendimi yanlış ifade etmek istemediğimden.. Çocukları öpün yerime..
Sevgilerimle..
***********************
Estafurullah paranoyaklık değil bence önlem almayı seviyorsunuz diyelim. Bildiğim kadarıyla yazılarınızı şifreleyip sadece görmesini istediğiniz kişiler tarafından görülmesini sağlayabiliyorsunuz.Siz de yavrukuzuyu öpün lütfen.Sevgi ile…

Emrah Atik
Eskiden, çok eskiden Zülfü Livaneli’nin söylediği bir şarkı geldi aklıma, yazınızı okuyunca o şarkıda sorulan soru yankılanıyor;”Bir insan ömrünü neye vermeli?”
*******************
Ömrün emanet olduğunu düşünürsek bizim olmayanı kimseye veremeyiz. sadece en verimli şekilde, emaneti en hasarsız şekilde iade etmek için çabalarız. Bu ömür bizim ve bir defa yaşayacağız’ı düşünürsek de kimseye veremeyiz.
Sanırım yanıt; hiçbirşeye :)

Hiç yorum yok: