4 Mart 2009 Çarşamba

KALDERA MUTFAKTA 19/1/08

Biliyorum başlık biraz CİNALİ serisini anımsatı bilenlere ama ne yapabilirim ki KALDERA HERYERDE :)


Evet kızımla Pazartesi sabahı abisinin okula götürmesi için (Beslenme listemize göre p.tesi hamur işi günü) SOSYETE POĞAÇA yaptık. (Tarifini nereden aldığımı hatırlamıyorum, Blogcu arkadaşlarımdan birinden almış isem şimdiden özür diliyorum) Fazlasıyla pratik ve çok hoş bir poğaça oluyor. Hem masrafı az, hem hazırlaması kolay ve hızlı. O tepsinin ortasındaki minik şey ise kızımın yaptığı ve benim "mmmm nesif kızımın elinden de lokma yedim ya ölsem gam yemem" diye diye bitiremediğim KALDERA'nın POĞAÇASI :))

1 ad. yaş mayayı 1 sb. ılık suda eritiyoruz. Üzerine Eritip soğuttuğumuz 250 Gr Margarini, 1 fincan sıvı yağı, 3 yk. toz şekeri, 1 tk. tuzu, 1 yumurtanın akını (sarısını üstüne süreceğiz) ve 5 su bardağı unu ekleyerek yumuşak bir hamur yapıyor 20 dk kadar ılık ortamda Kabartıyoruz. Yağlı zeminde büyükce açtığımız hamurun ortasına istediğimiz herhangi bir harcı koyup iki ucu üst üste gelecek şekilde katlıyor üzerine yumurta sarısı sürüyoruz. İsteğe göre susam veya çörek otu da serpilebilir. Yağlı tepsiye diziyor, 200-250 derece fırında yaklaşık 25-30 dk pişiriyoruz. Afiyet şeker olsuun.

Hiç yorum yok: