24 Mart 2009 Salı

ALIŞVERİŞİN EN TUZAKLISI 26/01/2009


Bayanlar olarak alışverişe yatkınlığımız (! düşkünlüğümüz demiyorum ) su götürmez bir gerçektir. İster kişisel olsun ister ortak kullanım için olsun bir hanenin en çok alışveriş yapan kişisidir kadınlar. Anne olmasak bile anaçlık mizaçımızdan dolayıda gıda alışverişleri farklı bir önem taşır. Ailemiz için en iyisini, sağlıklısını, kalitelisini “yuvayı yapan” özelliğimizden dolayı uygun şartlarda temin etmek ise bu aşamada en önemli görevimizdir. Bu durumda her aradığımızı kolay yoldan, topluca, uygun ve taze olarak bulmanın yolu Süpermerketlerden geçiyor.
Bunu bilen işletmeciler, süpermarket tasarımcılarına türlü hilebazlıklar ve kurnazlıklarla kendi ayağıyla gelmiş müşteriyi hem içerde daha fazla tutabilmek hem de aklında/listesinde olmayanlarıda aldırabilmek başarılarını sergilemek açısından büyük iş düşüyor. Bunun adına da planogram deniyormuş.
Zevkle takip ettiğim beyn.org sitesindeki en faydalı bölümlerden biri “on bağlantı” da gördüğüm linklerden birine tıklayarak bu konuda ne çok bilgiye ulaştım bilemezsiniz. Mesela;
“Market içinde ekmek, kuru pasta, yaş pasta yapan ve satan fırınların esas amacı etrafa saldığı kokularla insanları acıktırmak ve daha çok şey aldırmaktır. Bu ürünlerin önemli bir kısmı önceden yapılıp sonra ısıtılan ürünler olsa da görsel ve kokusal etkileri yabana atılır cinsten değildir. Bu taze ürün görünümlü fırınların etrafında genellikle kasap, şarküteri ve hazır dondurulmuş gıda ürünleri yer alır. Böylece kafamızdaki taze ve dondurulmuş kavramı silinir. Her ikisinden de alırız. diyor.

Dahası için; buraya, buraya, buraya ve buraya‘da mutlaka bakın derim.
YAZININ YORUMLARI

Erdal ERDOGDU
abla keşke bu tuzaklar sadece süper marketlerde olsa, biliyorsun ben bunların eğitimi alıyorum, public relations yani halkla ilkişkilerin asıl işlevi iste bunları sağlamak. aynısı facebookta yok mu, sence ingiltereden rakı masası uygulamasına giren kaç kişi var, ama türklerin hepsi alemci amaç vatandaşı içerde tutmak, çok basit bi örnek verdim bunu, oturduğun bi lokantanın kokusu, bi marketteki standlar, standlarda ki bonus pack denilen 8 al 6 ödeler, raf dizaynları, göz hizzası ve paket biriciklikleri, hepsi aynı kuyunun suyu :)) ben yazayım bak bunları, zaten sales promotion (satış tutundurma) üzerine çalışmalarım :) var ama vakti var daha, diye düşünüyorum, bu halimle röportaj teklifleri geliyor bir de gercek dehamı hünerlerimi ortaya serersem, okul filan yalan olur :))
kalderavolkan
Ne varmış halinde?, sen bu işi yapan, bu konuda yazan nice insandan daha fazla bilgiye sahipsin bence. Daha öncede söylemiştim sana, pazarlamacılık kanında var :)

Hiç yorum yok: